Planering och ganttschema för block 4

Jag har tänkt att i detta block alternera mellan research och praktiskt arbete, vilket även var tanken i block 3, men som inte riktigt gick som jag tänkt. Denna gång tänker jag dock försöka avgränsa min research lite mer, så att jag inte svävar iväg i områden som inte är i fokus för projektet. Här nedan finns en länk till ett ganttschema, samt beskrivningar utav rubrikerna i den.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AuTtfudbzcDAdE5wSWJkM2FhREs3bms2ekdnSWV6WEE&usp=sharing

Planeringen, har bestått av sökande efter relevanta källor, skapandet av ganttschemat och överskådlig research för att få ett grepp om i vilken riktning projektet bör gå, och vilka avgränsningar som jag kan tänkas göra.

Researchen har jag tänkt göra i omgångar inför de produktioner jag kommer göra. Researchen kommer främst att innebära fortsatt sökande efter relevant information kring olika analoga och digitala tekniker kopplade till illustrering. Jag har valt att specifikt fokusera på analoga tekniker med blyertspennan som verktyg. De digitala teknikerna kommer att vara fokuserade på arbete främst i programvaran Photoshop och Illustrator , men möjligvis också andra programvaror.

Produktionen kommer att bestå av skapandet utav 4 illustrationer, alla skapade genom användandet av olika tekniker. Eftersom fokus ligger på det visuella uttrycket så kommer det kommunikativa i illustrationerna att få mindre vikt.

Sammanställningen innebär att sammanfatta det jag har kommit fram till under fördjupningen i block 3 i workbooken, samt att reflektera kring arbetet.

Leave a Reply

